Weply vs. tawk.to
Weply en tawk.to zijn beide live chat providers die chats ontwikkelen voor bedrijven die bemand worden door echte mensen. Weply is anders vanwege zijn complete chatpakket. Wanneer je Weply gebruikt, hoef je geen vinger uit te steken of extra kosten te betalen om het volledige effect van persoonlijke dialogen te krijgen.
Persoonlijke bemande chat
Met Weply kun je er zeker van zijn dat er altijd een echt mens klaar staat om de vragen van jouw website bezoekers in de chat te beantwoorden. Onze chat agents zijn intern in dienst en worden continu getraind. Bovendien worden ze steeds beter en sneller in het beantwoorden van chats naarmate ze jouw bedrijf en klanten leren kennen. Tawk.to is een gratis chat tool waarmee je jouw eigen chats kunt beantwoorden, maar als je extern personeel wilt, kost het 1$ per uur per chat agent.
24/7 gegarandeerd
In tegenstelling tot tawk.to, ben je met Weply gegarandeerd 24/7 en 365 dagen per jaar online beschikbaar. Er zal altijd een echt mens klaar staan om te communiceren met jouw bezoekers op jouw site. Met tawk.to zal jouw beschikbaarheid afhangen van jouw eigen middelen in termen van het dekken van de chat, ofwel zelf of door het extra betalen voor externe chat agents. De vergoeding voor chat agents via tawk.to is 1$ per uur terwijl de gemiddelde prijs 0.2$ is bij Weply. Wij weten als geen ander hoe belangrijk de online beschikbaarheid van bedrijven is. Onze gegevens tonen aan dat +50% van alle chats van klanten buiten de periode van 8.00 tot 16.00 uur komen en meer dan 23% van alle chats zijn in het weekend. Daarom is 24/7 beschikbaarheid een onderdeel van Weply’s chat oplossing.
Diep inzicht in online dialogen
Geen mens is gelijk. Hetzelfde geldt voor onze manier van communiceren. Alleen mensen kunnen de volledige context van de vraag van de klant begrijpen, wat vaak nodig is als je goede antwoorden wilt geven. Maar niet iedereen kan goede antwoorden geven die bijdragen aan een goede klantervaring. In tegenstelling tot HubSpot heeft Weply een team van chat agents die gespecialiseerd zijn in online dialogen via chat en conversationele psychologie. Zij zijn onder andere getraind en getest in vraagtechnieken, spiegelen en meta-communicatie.
Gereed voor leadgeneratie
Het is de droom van elk bedrijf om veel aanvragen van klanten te krijgen. Maar wat als de meerderheid van deze leads niet relevant voor jou zijn? Dan stapelen de verspilde werkuren zich snel op.
Dat is waar Weply’s chat oplossing van pas komt. Wij verzamelen, sorteren en sturen leads door over klanten die aan jouw lead-eisen voldoen. Je kunt bijvoorbeeld als lead-eis stellen dat klanten een telefoonnummer moeten opgeven en in een bepaald gebied moeten wonen. Een soortgelijke service bestaat niet bij tawk.to - in feite is Weply de enige op de markt die dit soort leadgeneratie 24/7 aanbiedt.
Snel en gemakkelijk op te zetten
Jouw chat kan binnen 5 minuten na een gesprek met ons in werking zijn. Jouw site zal 24/7 bemand worden door echte mensen die gespecialiseerd zijn in online dialogen en het omzetten van website bezoekers in leads.
In tegenstelling tot tawk.to heeft Weply geen interne middelen nodig om een goed functionerende chat te hebben. Aangezien de chat wordt bemand door externe chat consultants, hoef je geen tijd of middelen te besteden aan het trainen van jouw medewerkers in hoe ze chats moeten beantwoorden en het platform moeten gebruiken.
Chatten en SEO: Een match gemaakt in de hemel
Jouw website kan de beste SEO ter wereld hebben, maar als hij traag is, zul je toch klanten verliezen.Weply's chat widget is snel en licht, wat betekent dat het jouw site niet zal vertragen en jouw SEO rating op Google zelfs zal verbeteren.
Dit betekent dat je Weply kunt implementeren zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de verslechtering van jouw SEO parameters. Sterker nog, het zal de pagina autoriteit van jouw site zelfs verhogen door een verhoogde betrokkenheid, wat uiteindelijk de waardering in Google verbetert en meer verkeer naar jouw site genereert!