Weply vs. HubSpot

Weply en HubSpot geven bedrijven de mogelijkheid om realtime te chatten met websitebezoekers via een live chat. Waar HubSpot een stukje chatsoftware levert waarmee het bedrijf zelf chats kan afhandelen, is Weply een complete chatdienst die zelf namens bedrijven chats afhandelt. Weply is ook gespecialiseerd in leadgeneratie, wat de impact van een chat naar een nieuw niveau tilt.

group-chat

Persoonlijk bemande chat

Met HubSpot gebruik je hun chatsoftware om zelf de chat van jouw klant te beantwoorden. Hierbij moeten jij of jouw medewerkers beschikbaar zijn om inkomende chats te beantwoorden. Met Weply ben je gegarandeerd 24/7 beschikbaar omdat externe chat consultants de klok rond voor je invallen. Dit zijn chat consultants die dagelijks voor meer dan 1500 bedrijven chats afhandelen. Het geven van een persoonlijke online ervaring aan jouw potentiële klanten zal de ervaring van de klant verbeteren en kan dat ene ding zijn, waardoor ze jou boven jouw concurrent verkiezen.

24/7 online

Met Weply ben je verzekerd van 24/7 beschikbaarheid, 365 dagen per jaar. Met HubSpot is jouw online beschikbaarheid afhankelijk van jouw interne resources, aangezien je ervoor moet zorgen dat je zelf online bent en de chats van jouw bezoekers beantwoordt. Onze gegevens tonen aan dat beschikbaarheid cruciaal is voor bedrijven om hun volledige verkooppotentieel te bereiken. Meer dan 50% van alle chats komt buiten de periode van 9.00 tot 16.00 uur en 23% van alle chats zijn in het weekend. Daarom bemannen externe chat consultants jouw chat 24/7 bij Weply. Op die manier zorgen wij ervoor dat je op geen enkel moment een potentiële klant mist.

save-time
chat bubbles

Diep inzicht in online dialogen

Geen mens is gelijk. Hetzelfde geldt voor onze manier van communiceren. Alleen mensen kunnen de volledige context van de vraag van de klant begrijpen, wat vaak nodig is als je goede antwoorden wilt geven. Maar niet iedereen kan goede antwoorden geven die bijdragen aan een goede klantervaring. In tegenstelling tot HubSpot heeft Weply een team van chat agents die gespecialiseerd zijn in online dialogen via chat en conversationele psychologie. Zij zijn onder andere getraind en getest in vraagtechnieken, spiegelen en meta-communicatie.

Til jouw chat naar een hoger niveau met leadgeneratie

Het ontvangen van een heleboel vragen van klanten via telefoon, e-mail of contactformulieren klinkt als de droom van elk bedrijf. Het kan echter uitlopen op een nachtmerrie wanneer je erachter komt hoeveel van al deze vragen relevant voor je waren. Dit eindigt gemakkelijk in een hoop verspilde werkuren. Je kunt dit voorkomen met de chat oplossing van Weply. Wij verzamelen en verzenden leads over klanten die voldoen aan jouw individuele lead-eisen. Je kunt als lead-eis stellen dat jouw klant een telefoonnummer, e-mail en woonplaats in een bepaald gebied moet opgeven. Een soortgelijke functie bestaat niet bij HubSpot - in feite zijn wij de enige op de markt die deze oplossing aanbiedt.

funnel-ROI
easy-implementation

Eenvoudige en snelle implementatie

Om jouw Weply chat aan de praat te krijgen is geen ingewikkelde installatieprocedure nodig. De installatie zelf duurt slechts 5 minuten. Vanaf daar zal jouw chat 24/7 bemand worden door echte mensen die gespecialiseerd zijn in online dialogen en het omzetten van website bezoekers in leads. In tegenstelling tot Zendesk heeft Weply geen interne resources nodig om een goed functionerende chat te hebben. Omdat de chat wordt bemand door externe chat consultants, hoef je geen tijd of middelen te besteden aan het trainen van jouw medewerkers in hoe ze chats moeten beantwoorden en het platform moeten gebruiken. Weply zal jouw externe partner zijn die zal voelen als een extra interne medewerker.

De chat die Google gaat belonen

Chats zullen de SEO rating van websites beïnvloeden. De meeste chat diensten hebben een negatief effect, omdat ze de pagina snelheid van websites vertragen. In tegenstelling tot andere aanbieders zal de snelle en lichte widget van Weply de SEO rating van websites daadwerkelijk verbeteren. Weply’s chat zal de pagina autoriteit van de site verhogen door middel van verhoogde betrokkenheid, wat de score in Google zal verbeteren. Dit zal waarde toevoegen aan jouw bedrijf, omdat het uiteindelijk meer verkeer naar jouw site genereert. Je kunt daarom de widget van Weply implementeren zonder je zorgen te maken over degradatie van een van jouw SEO-parameters.

medal-search

Klaar om uw website bezoekers te voorzien van een unieke en gepersonaliseerde live chat ervaring?