Support Beste manier  Proactive berichten schrijven

Proactieve berichten schrijven

Bijgewerkt: 14 oktober 2022

Er zijn verschillende manieren om bezoekers op websites in een bepaalde richting te sturen. Dit kunt u doen met koppen, geselecteerde tekst, CTA-knoppen, een goede visuele hiërarchie en een duidelijke linkstructuur. En er zijn ook heel veel chatfuncties die u kunt gebruiken om de aandacht van bezoekers te trekken. Met proactieve berichten bijvoorbeeld.

Hoe goed de Weply Chat werkt, hangt er natuurlijk vanaf hoeveel bezoekers hier interesse in hebben en uiteindelijk de chat gebruiken om contact op te nemen. We nemen aan dat u graag wilt dat nog meer mensen de chatfunctie gaan gebruiken, zodat nog meer verkeer tot hot leads leidt. Daarbij maakt het niet uit welk percentage uw website bezoekt.

Billede1

We beginnen met de praktische zaken. Afhankelijk van de tekengrootte en het lettertype van uw chat kunt u 35-40 tekens gebruiken. U kunt ook beslissen wanneer het proactieve bericht te zien moet zijn. Hoeveel pagina's moeten de bezoekers hebben bezocht en hoeveel tijd moeten ze op een pagina hebben doorgebracht voordat het bericht verschijnt? Dat is aan u. Uw Customer Success Manager helpt u er natuurlijk bij op basis van uw wensen de juiste oplossing te kiezen.

Aangepaste berichten voor uw klanten

Het aanpassen van uw proactieve berichten kan van grote invloed zijn op hoeveel verkeer wordt omgezet in betalende klanten. Het proactieve bericht om mee te beginnen is: "Hallo, hoe kan ik u helpen?". Maar voel u vrij dit bericht aan te passen. Als u doorgaans op een informele manier met uw klanten communiceert, weten we dat de begroeting "Hey" er bijvoorbeeld toe leidt dat mensen de chat openen en contact zoeken. Vindt u dat een andere begroeting beter bij uw bedrijf past? Verander deze dan gewoon. Het kan in ieder geval de moeite waard zijn om iets uit te proberen om te zien of uw conversiepercentage stijgt. Wij helpen u graag het juiste bericht te vinden. Daarvoor gebruiken we onze gegevens voor bedrijven die in dezelfde branche actief zijn.

Enkele voorbeelden van algemene proactieve berichten voor alle pagina's:

  • Heeft u hulp nodig? Dan ben ik er voor u.
  • Nog vragen? Dan kunt u hier contact met me opnemen.
  • Hallo! Begin een chatgesprek als u nog vragen heeft.
  • Hey! Ik ben er om je te helpen.
  • Heeft u nog vragen?

Wilt u het proactieve bericht dat op alle pagina's verschijnt wijzigen? Verwijder dan gewoon het standaardbericht, voer uw nieuwe bericht in en druk op opslaan. U kunt uw proactieve bericht ook voor elke subpagina apart aanpassen om de beleving nog persoonlijker te maken en het bericht af te stemmen op waar de bezoekers zich in hun koopproces bevinden.

Billede2

Stem uw chat op de situatie af

En wat betekent dat? Eenvoudig gezegd betekent dit dat u het proactieve bericht in uw chat afstemt op de pagina die momenteel wordt bezocht. Ja, dat leest u goed! Als u wilt kunt u voor al uw subpagina's een uniek proactief bericht instellen. We zien op websites waar dit wordt gedaan, dat de conversiepercentages stijgen.

Als bezoekers zich bijvoorbeeld op uw pagina met prijzen bevinden, kunt u ze vragen of ze meer willen weten over de prijzen. Maar u kunt dit ook als een kans zien om een speciale aanbieding bij bezoekers onder de aandacht te brengen. Bevinden bezoekers zich op de carrièrepagina? Vraag dan of ze op zoek zijn naar een nieuwe baan. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Voorbeelden van aangepaste berichten voor unieke URL's:

  • Wilt u weten wat uw huis waard is?
  • Wilt u helpen met koopadvies?
  • Wilt u dat we de prijs voor u berekenen? Laat het dan hier weten.
  • Heeft u interesse in een proefrit?
  • Heeft u nog vragen over onze diensten?

Plak om uw proactieve berichten op verschillende pagina's af te stemmen, gewoon uw URL in het juiste vak, voer uw gewenste bericht in en druk op opslaan. Dit bericht verschijnt dan als uw bezoekers zich op de geselecteerde pagina bevinden.

Billede3

Schrijfblok?

Ons Customer Success Team helpt u graag verder als u advies nodig heeft. We hebben veel ervaring in verschillende branches en weten wat werkt, of u nu een autodealer of makelaar bent. Stuur een e-mail naar support@weply.dk of bel naar +45 21 199 199 als u hulp nodig heeft.


Meer leren

Wilt u meer te weten komen over wat onze chats te bieden hebben met visuele en communicatieve elementen die we speciaal op u afstemmen? In Building and designing live chats part 1 en part 2 krijgt u alle mogelijkheden te zien en komt u te weten hoe u uw chat uniek maakt.

Heeft u hulp nodig?

+31 619 16 00 82

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 09:00 tot 16.00 uur en
vrijdag van 09:00 tot 15.30

We nemen zo snel mogelijk contact met u op.